torstai 28. kesäkuuta 2012

Ying ja Yang?


Eilinen treffikokemus oli mielenkiintoinen. Tässä on mies, joka ei olisi viehättänyt minua lainkaan 5 vuotta sitten tai edes vuosi sitten: tarkka, harkitsevainen ja perusteellinen, vakautta, tasapainoa ja harmoniaa elämässään tavoitteleva ihminen. Itse kun olen ollut kaikkea muuta. Hän opiskeli nopeasti ja jätti opiskeluvaihdon väliin, jotta pääsisi nopeasti ansiotöihin. Minä olen viimeiset 10 vuotta opiskellut ja matkustellut sydämeni kyllyydestä ja töitä tehnyt koko ajan mutta vain osa-aikaisesti. Hän on säästeliäs, minä olen käyttänyt kaikki rahani matkustamiseen. Hän on harkitsevainen, minä olen melkein aina tehnyt ennen kuin olen miettinyt.

Miksi mies nyt sitten, ellei nyt viehätä, niin kiinnostaa? Hän edustaa niitä asioita, joita olen oppinut kantapään kautta arvostamaan. Spontaaniuteni, vaihteluhaluni, keskittymiskyvyttömyyteni  ja suuripiirteisyyteeni vaikuttivat viime syksynä osaltaan siihen, että ajoin itseni piippuun. Olenkin viimeisen puolen vuoden aikana opetellut harkitsevaisemmaksi ja tarkemmaksi ja tavoitellut tasapainoa ja harmoniaa. Jännityksen ja erilaisten kokemusten kartuttaminen ei ole enää ollu ykkösenä mielessäni. Nyt olen hakenut vakautta ja pysyvyyttä elämääni. Samaan aikaan mies puhui siitä, miten hän haluaisi pitkän työputken jälkeen keventää työtahtiaan, minä ajattelen, että nyt vihdoin kokopäiväduunit ja työelämä maistuisi. 

Eilen kohtasi kaksi hyvin erilaista ihmistä, jotka elämänkokemukset ovat tuoneet samankaltaiseen pisteeseen. Entinen hulivili kaipaa vakautta ja tunnollisuuden perikuva rennompaa elämää. Me ehkä pystyisimme tarjoamaan toisillemme näitä asioita - tai sitten tekisimme toisemme hulluiksi. Ying ja Yang vai liian erilaiset ihmiset? En tiedä vielä mitä miehestä ajattelen ja siksi olen valmis häntä tapailemaan. 

Fyysisen vetovoimankin kanssa olen kahden vaiheilla. Hän ei herättänyt samanlaista geneettistä vetovoimaa minussa kuin edellinen mies, mutta hän ei ole loppujen lopuksi hassumman näköinen. Hän on hyvässä kunnossa mutta huonoryhtinen. Korottomilla kengillä hänen vieressään käveleminen tuntui ihan hyvältä. Millainen tuontyyppinen ihminen on sängyssä? Vaikea kuvitella. Millainen yhdistelmä olisimme sängyssä? Miksi ajattelen tällaisia? Tai ehkä ihan hyvä, että ajattelen. Ajatus ei siis ole mahdoton. 

Minulla on muutamia ystäviä, jotka edustavat samaa tarkkaa ja tunnollista ihmistyyppiä. Tietyllä tavalla pystyn rentoutumaan heidän seurassaan jopa enemmän kuin joidenkin todella rentojen ystävieni seurassa, sillä silloin oma easygoing-luonteeni korostuu. Toisaalta minussa on myös sen verran hifistelijää ja kontrollifriikkiä, että pystyn samaistumaan heidän ajatuksenjuoksuunsa.

Katsotaan. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä seuraaville treffeille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti