maanantai 25. kesäkuuta 2012

Leijonankesytystä

Hehheee, olen toiminut amorin apulaisena tässä männä viikolla eli yritän parittaa kahta kaveriani toisilleen. Katsotaan kuinka käy. Olisipa hauska jos onnistuisin tuomaan kaksi ihmistä yhteen. Hyö sopisivat mielestäni erittäin hyvin toisilleen, mutta kemioistahan ei koskaan tiedä.

Viime päivinä olen miettinyt paljon Nuorta Kollia, sitä mikä tässä miehessä minua oikein taas viehättää ja mitä tämä kertoo minusta. Minulla on vuoden ajan ollut projektina löytää kunnollinen suomalainen mies. Aiemmat suhteeni ovat olleet ulkomaalaisiin miehiin  ja vaikka nämä miehet eivät ole olleet mitenkään erityisen epäkunnollisia, olen kokenut heidän olevan hyvin erikoisia ja jännittäviä ihmisiä. Ykköskriteerini miesten kohdalla olikin pitkään se, että mies on kiinnostava: älykäs, kyseenalaistava, verbaalinen, sosiaalinen ja utelias. Nuori Kolli taitaakin olla ainoa suomalainen mies, joka on todella sytyttänyt minut. Olen kai omalla tavallani pettynyt oman miehenetsimisprojektini tuloksiin ja siihen, että edelleenkään en osaa olla oikein luontevasti näiden paperilla "kunnollisten" mutta aavistuksen tylsien suomalaisten miesten kanssa. Olen kupliva, sosiaalinen ja helpostilähestyttävä - englanniksi ja kansainvälisten miesten kanssa  - ja aina tietyllä tapaa pidättyväinen suomalaisten miesten kanssa. Tiedän, etten ole ainoa nainen, jolla on samanlaisia kokemuksia - siksipä yllämainittu paritettava pari onkin suomalainen nainen ja kiinalainen mies :)

Mutta takaisin asiaan eli Nuoreen Kolliin. Mies on siis minusta jännittävä ja siksi hän vetoaa minuun. Mistä tämä johtuu? Nuori Kolli haastaa minut ja olemalla sopivan (ja välillä liian) törkeä, hän rikkoo asiallisuuskuoreni, millä on samanlainen vaikutus kun useiden kansainvälisten miesten iloisuudella ja sosiaalisuudella. Hän on älykäs ja verbaalinen, mikä saa mieleni terävöitymään. Hän on itsevarma ja ottaa ohjat käsiinsä, jolloin voin rentoutua. Hän on suoraviivainen ja fyysinen, mikä sytyttää seksuaalisen haluni. Miksi en sitten kuitenkaan haluaisi suhteeseen tämän miehen kanssa? Kysymys on luottamuksesta ja kunnioituksesta. En uskaltaisi antaa sydäntäni tämän miehen haltuun. En voi luottaa siihen, että hän kohtelee minua kunnioittaen. Olen opettanut hänelle, miten minua on kohdeltava (lähinnä ignooraamalla huonon käytöksen ja palkitsemalla hyvän), mutta en halua miestä, jolle tämä on erikseen opetettava - tai ainakaan näissä mittasuhteissa.

Mutta edelleen - miksi Nuori Kolli kiehtoo? Miksi kaikesta huolimatta väläyttelen oikean parisuhteen mahdollisuutta mielessäni. En usko tämän hetkellisen mielihalun johtuvan ns. oikeista syistä vaan nimenomaan vääristä. Se, että mies on vuoron perään kylmä ja kuuma, on koukuttavaa. Ajatus siitä, että miestä pitäisi jotenkin koulia paremmaksi mieheksi, on haasteellisuudessaan houkuttava. Nämä eivät ole syitä haluta suhteeseen kenenkään kanssa.

Kuitenkin mies on kuin leijonanpentu, jonka kanssa tekisi mieli leikkiä, vaikka tietää, että toiseen ei voi luottaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti