sunnuntai 19. elokuuta 2012

Sunday thoughts

Lazy Sunday morning and I'm feeling good. 
Aamiainen sängyssä ja koko päivä aikaa - tehdä tai olla tekemättä. Viikko on ollut kiireinen ja antoisa. Olin oman alan seminaarissa ja olo on tuulettunut; oman tietämyksen päivittämistä, uusia ideoita, uusia kontakteja. Mielessäni on alkanut pikkuhiljaa hahmottua, mitä haluan tehdä, mitä TODELLA haluan tehdä. On ollut mielenkiintoista huomata, miten olen palannut innostukseni alkulähteille ja niiden asioiden pariin, jotka innostivat minua lapsena ja nuorena ja joiden olen takia olen päätynyt tälle alalle. Ei minusta ole suorittavaan työhön tai jonkun toisen ihmisen määräämiin työtehtäviin. Olen suunnittelija, visioija ja asioiden alullepanija. Minua motivoi vaikuttaminen ja kehittäminen.

Finally I feel like I have my shit together.
Distractions, distractions, distractions. Tämä englannin kielen sana kuvaa mielestäni hyvin niitä energiasyöppöjä, joilla olen täyttänyt elämäni aivan liian pitkään. Harhaanjohdattajat. Ne ovat tilkinneet kaikki rakoset elämässäni, ihohuokosenikin, eikä minulla ole ollut tilaa hengittää. Nyt ehkä vihdoinkin, vuosien harhailun jälkeen olen saanut nämä ilkimykset kiikariini ja painanut liipasinta. So long suckers!
Tapasin kahden kuukauden tauon jälkeen ystäväni, joka on myös aikansa lyönyt päätään tiiliseinään. Hän on kamppailut omien jumitustensa kanssa ja oli nyt saanut niistä vähintään niskaotteen. Tapaaminen oli virkistävä, kun kumpikin oli omalla tahollaan uudistunut mieleltään. Olen sitä mieltä, että ihmisen on säännöllisin väliajoin hyvä vaihtaa seuraa ja saada sitä kautta uudenlaista peilausta itselleen ja nähdä uusia mahdollisuuksia itsessään. Myös toiset ihmiset voivat jämähdyttää sinut paikalleen: he näkevät sinut tietynlaisena, joko sellaisena kuin olit joskus aiemmin tai sellaisena kuin haluavat nähdä sinut. Kun vietät aikaa toisenlaisten ihmisten seurassa, he voivat kiinnitää huomiota johonkin aivan toiseen puoleen sinussa, sellaiseen asiaan, jota et ole itse vielä välttämättä edes tiedostanut mutta joka tulee viemään sinua uuteen suuntaan.

2 kommenttia:

  1. uuh.. pelottavaa. Mietin juuri tänään tuota, kuinka jotkut ihmiset osaltaan vaikuttavat siihen, ettei itse pääse eteenpäin (!!!) Siis minä en pääse eteenpäin. Tottakai lähinnä omasta syystäni, mutta tietynlainen seurakin on siihen vaikuttanut. Onneksi olen havahtanut omaan jumahtaneisuuteeni ja tänä syksynä teen jotain sen eteen. Onnittelut sinullekin oivalluksistasi!!! :)

    VastaaPoista
  2. Uskon, että lähipiirin ihmisillä todella iso vaikutus. Ylipäätäänkin tuntuu, että asioita pitää alkaa ratkaisemaan sen varsinaisen ongelman ympäriltä. Tai pikemminkin ikäänkuin raivattava esteitä itsensä ympäriltä, jos kokee itsensä ja omat jumituksensa ongelmaksi.

    Intoa syksyyn ja raportoithan! :)

    VastaaPoista