maanantai 18. maaliskuuta 2013

Tulevaisuus

Saako maanantai-iltana olla näin väsynyt? Nykyisen projektin päättymiseen on kuukausi ja sitten minulla on yli kuukauden loma. Edellisen kerran lomaa olikin heinäkuussa. Töitä on nyt aavistuksen liikaa ja käyn jonkun verran ylikierroksilla, mutta tieto lomasta ja suhteellisen säännöllinen elämänrytmi taitaa kantaa minut tämän työrupeaman yli. Kaipaan aikaa unelmointiin.

Minulla on ajatuksen hiukkanen, jota haluan päästä kasvattamaan. Ajatus omasta yrityksestä. Suvussani ei ole ainuttakaan yrittäjää eikä lähipiirissänikään, eikä ajatus oman yrityksen perustamisesta ole koskaan aiemmin tullut mieleeni. Viime aikoina se on kuitenkin alkanut tuntua luonnolliselta vaihtoehdolta monestakin syystä. Minulle on tärkeää tehdä töitä minulle merkityksellisten asioiden kanssa ja pidän itsenäisestä työstä. Työnarkomaniaa minussa on sopivasti, eikä työnteko ole minua koskaan pelottanut. Kunnianhimoa, päättäväisyyttä ja rohkeuttakin minussa on ehkä tarpeeksi. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se, että oman yrityksen kautta pääsisin tekemään juuri sitä mitä olen aina halunnut tehdä ja juuri siten kuin haluan.

Olen viimeisen neljän vuoden aikana verkostoitunut omalla alallani melko hyvin ja olen pikkuhiljaa saanut käsityksen siitä, keitä haluaisin omaan talliini. Nuoria ja lahjakkaita tekijöitä, joiden kädenjälki viehättää ja joiden kanssa kemiat ovat kohdanneet. Minua kutkuttaa ajatus siitä, mitä voisimmekaan saada yhdessä aikaan.

Tämän vuoden aion vielä omistaa suunnittelulle ja asioiden tutkimisille, kontaktoinnille ja oman vision kirkastamiselle. Mutta ensi vuonna viimeistään ryhdyn tuumasta toimeen. Näin väsyneenäkin tuo ajatus jaksaa innostaa.

2 kommenttia:

  1. Tuohan kuulostaa hyvältä!

    Olen itse 31-vuotias nainen ja juuri tuli yritys perustettua kaverin kanssa:) Mutta siis ainakin alkuksi molemmilla on omat leipätyönsä joista aika sitten jättää jos yritys alkaisi menestymään. Eli vaatii aika paljon aikataulukikkailuja tällainen järjestely...

    Oletko jo miettinyt miten käytännöässä perustaisit yrityksen?
    Varmaan liian aikaista kysyä tällaista, mutta innostuin kun luin postauksesi:D

    VastaaPoista
  2. Moikka!

    Hauskaa, että innostuit :)
    Juuri tätä käytännön puolta minun on mietittävä. Teen tällä hetkellä projekteteja, joiden lomassa voi välillä keskittyä välillä pelkästään tämän yritysasian edistämiseen. Yritänkin nyt vältellä vakityön löytämistä, koska tosiaan silloin on varmastikin haastavampi löytää aikaa yrityksen kehittämiselle.

    Olen ajatellut, että miettin yrityksen konseptin mahdollisimman pitkälle ennen kuin sen varsinaisesti perustan sen. Paljon mietittävää ja opeteltavaa. Katsotaan kuinka käy! Tsemppiä teidän yritystoimintaan!

    VastaaPoista